راهنمای نصب پنجره upvc – بخش یک
نوشته شده توسط : محیا یوسفی

نصب پنجره و شیشه می‌تواند بسیار خطرناک باشد. ما توصیه می‌کنیم که همیشه تجهیزات ایمنی مناسب مانند عینک ایمنی، دستکش‌های ضخیم و کفش‌های دارای کفی ضخیم و یا چکمه‌های ایمنی بپوشید. همچنین اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات، وسایل به طور خاص ایمن بوده و مطابق با استاندارد هستند.

مواردی که قبل از شروع به نصب پنجره upvc باید رعایت کنید

اندازه، سبک طراحی و نحوه تحویل سفارش در و پنجره دوجداره upvc را بررسی کنید تا در صورت وجود مغایرت و یا موارد اشکال، آن را اصلاح کنید. قبل از جدا کردن پنجره موجود، اندازه دیافراگم را تعیین کنید. پنجره‌های جدید باید در حدود 10 میلی متر کوچکتر از ارتفاع و عرض بازشوی آجری باشند. اطراف محل پنجره، پرده / کرکره / زیور آلات و غیره را جمع کنید تا هم از بروز خسارت به آنها جلوگیری شود و هم در هنگام کار باعث مزاحمت نشوند. بعد از آن، به وسیله پیچ گوشتی و میله تمامی قسمت‌های بازشو در پنجره را جدا کنید تا از وزن آن کاسته شود و بتوان راحت‌تر پنجره را از محل خارج کرد. حالا نوبت به جدا کردن قاب پنجره موجود می‌رسد.

راهنمای نصب پنجره upvc


برای جداسازی پنجره‌های باقی مانده و چراغ‌های ثابت (استهلاک تجهیزات ایمنی) شیشه را با یک پیچ گوشتی ترک داده و با استفاده از یک چکش به آن ضربه بزنید. از گوشه بالای داخل پنجره شروع کنید، قطعات ترک خورده را برداشته و آنها را در ظرف پلاستیکی قرار دهید. هنگامی که تمام شیشه‌ها را به دقت برداشتید، آماده مرحله بعدی خواهید بود.
با یک ابزار برش درون پنجره، محصولات تولید شده در اطراف محیط مهر و موم قاب را آزاد کنید. با یک ابزار برش متقاطع، میله‌های عمودی و افقی موجود در اطراف حاشیه مهر و موم قاب پنجره را برش دهید. به منظور کاهش خطرات برای گچ کاری، از غشاهای ضدآب برای بخش‌های ساخته شده از مصالح بنایی استفاده کرده و قاب و غشای بیرونی بالای پنجره را برش دهید. با استفاده مناسب از میله‌های نگهدارنده، اکنون می‌توانید از مزایای گچ کاری با حداقل اختلال بهره ببرید. سیمان انباشته شده را با چاقو تمیز کنید و بقایای موجود در اطراف محل سنگ تراشی را پاک کنید.

نصب پنجره upvc جدید

طاقچه (در صورت لزوم): پروفیل طاقچه را روی آجر قرار دهید به طوری که ستون در برابر پایه‌های گچی به اندازه کافی مستحکم باشد (ممکن است لازم باشد که برجستگی‌ها را به سمت داخل محوطه برش دهید). تولیدکنندگان از پلاستیک در تراز طاقچه استفاده می‌کنند که در فاصله حدود 5 میلی متر بین آن و مصالح بنایی قرار می‌گیرد. طاقچه را با پیچ و مهره‌های 8 میلی متری که از هر انتها 150 میلیمتر و بعد از آن 60 میلی متر طول دارند به مصالح بنایی متصل کنید. تراز آن را بررسی کنید و پیچ‌ها را بیش از حد محکم نکنید.
مقداری سیلیکون در ملات طاقچه بریزید تا آن را در جای خود محکم نگه دارد. با کمک سیلیکون یا چسب، کلاهک‌های انتهایی را در جای خود بچسبانید. اگر برجستگی‌های کلاهک بر روی سنگ تراشیده شده باشند، ممکن است نیاز به برش دادن آنها متناسب با اندازه طاقچه داشته باشید. استفاده از سیلیکون باعث می‌شود تمام منافذ پر شود و بین دیوار و پنجره جای خالی نباشد.
تمام بخش‌های قاب پنجره یو پی وی سی را از هم جدا کنید، آنها را علامت بزنید تا اطمینان حاصل شود که هر یک از آنها در موقعیت مناسب خود نصب می‌شوند. علامت گذاری یکی از بخش‌های مهم در طول انجام نصب پنجره است و به انجام کار صحیح و در کم‌ترین زمان کمک می‌کند. پنجره جدید را در جای پایه خود قرار دهید و انتهای آن را با یک اتصال مهر و موم سیلیکونی محکم کنید. سیلیکون‌های اضافی را جدا کنید، این کار بعد از خشک شدن سیلیکون سخت خواهد بود.





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: